Všeobecné podmienky


Všeobecné podmienky spoločnosti Rastislav Gajdoš – PROTEC Slovakia pre poskytovanie elektronických komunikačných služieb v oblasti pripojenia do siete Internet. Tieto všeobecné podmienky budú súčasťou všetkých zmlúv, ktoré uzatvorí spoločnosť Rastislav Gajdoš – PROTEC Slovakia. pri poskytovaní prístupu k sieti Internet.


  1. Vymedzenie základných pojmov

    1. Poskytovateľom služby je spoločnosť Rastislav Gajdoš – PROTEC Slovakia. so sídlom Makov 357, 02356 Makov, ktorý v zmysle všeobecných povolení vydaných Telekomunikačným úradom Slovenskej republiky je oprávnený poskytovať elektronické komunikačné siete a služby.

    2. Služba je elektronická komunikačná služba na báze sieťového protokolu TCP/IP – prostredníctvom ktorej účastník získa prístup do siete Internet.

    3. Záujemca je fyzická, alebo právnická osoba, ktorá má záujem využívať služby poskytovateľa.

    4. Účastníkom je právnická alebo fyzická osoba ktorá s poskytovateľom uzavrela zmluvu o poskytovaní služby.

    5. Zákonom pre účely tohto dokumentu je Zákon č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách.

    6. Zmluva o pripojení je písomná dohoda uzavretá medzi poskytovateľom a účastníkom v zmysle §44 Zákona o poskytovaní služby. Súčasťou zmluvy sú aj dodatky vo forme špecifikácií a zvláštnych dojednaní ktoré upresňujú podmienky poskytnutia konkrétnej služby.

    7. Všeobecné podmienky sú vydané v zmysle §44 ods.1 Zákona, ktorý upresňuje podmienky poskytovania služieb.

    8. Cenník je platný sadzobník cien, ktorý určuje výšku poplatkov a úhrad za jednotlivé služby a plnenia poskytnuté poskytovateľom.

    9. Protokol o odovzdaní služby (Odovzdávací protokol) obsahuje technické detaily pripojenia ako aj zoznam technických zariadení inštalovaných v mieste pripojenia.

    10. Podnik je fyzická, alebo právnická osoba, ktorá v zmysle zákona má právo poskytovať sieť, službu, alebo sieť a služby v oblasti elektronických komunikácií.


  1. Uzavretie zmluvy

  1. Zmluva sa uzatvára v zmysle Zákona a Obchodného zákonníka. Podrobné podmienky zmluvného vzťahu upravujú Všeobecné podmienky, zmluva a cenník.

  2. Účastník je povinný pri uzavretí Zmluvy potvrdiť svoju totožnosť, v prípade právnickej osoby predložiť doklady, že je oprávnený konať za spoločnosť.

  3. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzavretie zmluvy, ak – jej poskytovanie na požadovanom mieste alebo v požadovanom rozsahu je technicky neuskutočniteľné - záujemca neakceptuje Všeobecné podmienky, - záujemca nedáva záruku, že bude dodržiavať zmluvu, a to najmä preto, že je dlžníkom poskytovateľa, alebo iného podniku, alebo niektorý z nich už predtým odstúpil od zmluvy so záujemcom alebo vypovedal s ním zmluvu.

  4. Účastník je povinný bezodkladne informovať poskytovateľa o všetkých zmenách týkajúcich sa údajov uvedených v zmluve.

  5. Zmluva nadobudne platnosť a účinnosť podpisom obidvoch zmluvných strán.

  6. Zmena zmluvy je možná len v písomnej podobe s potvrdením obidvoch zmluvných strán.


  1. Doba plnenia, zánik zmluvy

    1. Ak v zmluve nie je uvedené inak, zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú.

    2. Ak je zmluva uzavretá na dobu určitú a posledný deň, ktorý ukončuje zmluvu sa zmluvné strany nedohodnú inak zmluva sa stáva zmluvou na dobu neurčitú.

    3. Zmluva zaniká dohodou zmluvných strán, alebo odstúpením od zmluvy, alebo výpoveďou, alebo v zmysle ustanovenia osobitného predpisu.

    4. Účastník má právo ukončiť zmluvu a to písomným vypovedaním s mesačnou výpovednou lehotou. Výpovedná lehota začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho mesiaca od doručenia výpovede. Poskytovateľ po ukončení zmluvy zabezpečí zrušenie prístupu pre účastníka.

    5. Poskytovateľ má právo vypovedať Zmluvu len v zmysle ustanovení Zákona s mesačnou výpovednou lehotou a to písomne. Výpovedná lehota začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho mesiaca od doručenia výpovede

    6. Poskytovateľ je povinný písomne, elektronickou poštou, službou krátkych správ (SMS) alebo telefonicky oznámiť

účastníkovi najmenej jeden mesiac vopred podstatnú zmenu zmluvných podmienok a zároveň ho informovať o jeho práve odstúpiť od zmluvy bez sankcií, ak tieto zmeny neakceptuje.

    1. Poskytovateľ má právo odstúpiť od zmluvy, ak - Účastník opakovane neoprávnene zasahuje do zariadenia siete Poskytovateľa alebo takýto zásah umožní tretej osobe, hoci aj z nedbanlivosti,- Účastník nezaplatil cenu za poskytnutú službu ani do 45 dní po dni splatnosti,- Účastník pripojí na verejnú sieť zariadenie, ktoré nespĺňa požiadavky osobitných predpisov, alebo používa také zariadenie v rozpore so schválenými podmienkami a ani na výzvu podniku zariadenie neodpojí,- Účastník opakovane používa verejnú službu spôsobom, ktorý neumožňuje Poskytovateľovi kontrolu jej používania,- Účastník opakovane porušuje podmienky Zmluvy alebo Všeobecných podmienok, - údaje Účastníka uvedené v Zmluve sa dodatočne ukážu ako nepravdivé, resp. Účastník včas neohlásil ich zmenu v zmysle bodu II.4. Všeobecných podmienok,- na majetok Účastníka bol vyhlásený konkurz, alebo na jeho majetok bola uvalená nútená správa, alebo voči Účastníkovi sa začalo exekučné konanie.


  1. Zriadenie služby

    1. Riadne poskytovanie Služby je viazané na uzavretie zmluvy o poskytovaní služby.

    2. Po zaradení údajov účastníka do systému poskytovateľ oznámi účastníkovi parametre umožňujúce konfiguráciu jeho prístupového programového vybavenia alebo zariadenia, alebo mu zariadenie sám nakonfiguruje.

    3. Služba sa považuje za odovzdanú uzatvorením zmluvy medzi poskytovateľom a účastníkom.


  1. Cena za službu

    1. Ceny za poskytované telekomunikačné služby sú zmluvné a boli dohodnuté v zmysle zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách. Ak v zmluve nie je dohodnuté inak, za poskytnuté služby bude účtovaný poplatok v zmysle aktuálneho Cenníka poskytovateľa.

    2. Aktuálny Cenník Poskytovateľa je vždy dostupný na adrese prevádzky, prípadne na adrese www.tuneri.sk./networks

    3. Poskytovateľ má právo meniť cenník bez súhlasu účastníka, ak zmeny budú v jeho prospech (zníženie cien, zvýhodnenie podmienok, zvýšenie limitov). V ostatnom prípade má právo meniť cenník len so súhlasom účastníka.


  1. Fakturácia

    1. Poskytovateľ do 7 dní od podpísania zmluvy vystaví faktúru za zriadenie služby - daňový doklad – s dátumom dodania ku dňu podpísania zmluvy. Faktúra je splatná 14 dní od vystavenia.

    2. Paušálne poplatky za poskytované služby sa účtujú za dohodnuté obdobie, ktorým je zvyčajne jeden kalendárny mesiac. Poskytovateľ v príslušnom mesiaci za príslušný mesiac vystaví daňový doklad za všetky poskytnuté služby, v ktorom uvedie všetky skutočnosti potrebné k vyčísleniu fakturovanej sumy.

    3. Dátumom dodania všetkých poskytnutých služieb je posledný deň v mesiaci.


  1. Upomienky, sankcie

    1. Faktúra hradená bankovým prevodom sa považuje za uhradenú dňom pripísania celej fakturovanej sumy na účet poskytovateľa.

    2. V prípade oneskorenia úhrady poplatkov je poskytovateľ oprávnený účtovať úrok z omeškania vo výške 0,3 % z účtovanej sumy za deň oneskorenia. Okrem toho v prípade omeškania platby účastník hradí všetky náklady vyplývajúce z mimosúdneho konania, predovšetkým náklady na upomienky a iné s tým spojené výdavky.

    3. V prípade ak Účastník nezaplatí Poskytovateľovi splatnú cenu viac ako 30 dní a z tohto dôvodu dôjde k dočasnému prerušeniu poskytovania služieb (Čl. VIII., bod 1), poskytovateľ má právo účtovať poplatok za znovu pripojenie vo výške 33,00EUR.


  1. Dočasné prerušenie poskytovania, obmedzenie služby

    1. Poskytovateľ má právo obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služby, ak účastník

a) nezaplatí cenu služby ani na základe upomienky, v ktorej bol upozornený na možnosť

obmedziť alebo prerušiť poskytovanie služieb,

b) zneužíva službu alebo umožní jej zneužívanie; za zneužívanie služby sa považuje najmä

šírenie SPAM, prenikanie do systémov iných účastníkov a podnikov, DoS útoky, šírenie

vírusov, pornografie, informácií propagujúcich násilie, ako aj ďalších informácií, ktoré sú

v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo zásadami poctivého obchodného styku,

c) podstatným spôsobom porušuje iné zmluvné podmienky a na možnosť obmedziť alebo

prerušiť poskytovanie služieb bol upozornený,

    1. Poskytovateľ má právo prerušiť, alebo obmedziť poskytovanie Služby na čas nevyhnutný na opravy, úpravy a zmeny v sieti, ktoré sú potrebné k odstráneniu a predchádzaniu porúch, resp. prispievajú k skvalitneniu služieb. Tieto prerušenia a obmedzenia sa nepovažujú za výpadok, ak sú medzi 1:00 a 5:00 hod. a súvislý interval prerušenia, alebo obmedzenie netrvá viac ako 60 minút.


  1. Zodpovednosť za škodu

    1. Poskytovateľ nepreberá zodpovednosť za prerušenie alebo obmedzenie poskytovania Služby spôsobené treťou stranou ani za poruchy, ktoré vznikli zásahom alebo iným konaním Účastníka, ktoré je v rozpore so Zmluvou, resp. Všeobecnými podmienkami, alebo boli spôsobené odlišnosťami v parametroch zariadení Účastníka a Poskytovateľa

    2. Poskytovateľ nezodpovedá za škody, spôsobené účastníkovi prevádzkou služieb siete alebo jej prerušením, ani za obsah údajov prenášaných sieťou.

    3. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prezradenie prenášaných údajov spôsobené poruchami zariadení, chybami v programovom vybavení, ani za prezradenie údajov v rámci zariadení alebo prenosových liniek iných organizácií.

    4. Poskytovateľ nezodpovedá za kvalitatívne ukazovatele sietí iných podnikov. Garancia služieb sa vzťahuje na autonómny systém Poskytovateľa – na sieť prevádzkovanou Poskytovateľom.

    5. Poskytovateľ zodpovedá výlučne za preukázateľnú škodu vzniknutú na hmotnom majetku jeho zavinením, ktorá účastníkovi vznikla s výnimkou okolností vylučujúcich zodpovednosť v zmysle § 374 Obchodného zákonníka. Poskytovateľ zodpovedá za takúto škodu maximálne do výšky 3319,39EUR.


  1. Práva a povinnosti poskytovateľa

    1. Poskytovateľ je povinný odstraňovať všetky poruchy zariadení siete v mieste prístupových bodov v čo najkratšom čase.

    2. Poskytovateľ uskutočňuje opatrenia, ktoré zamedzujú prístup cudzích osôb k údajom neverejného charakteru prenášaných alebo uložených zákazníkom na zariadení poskytovateľa.

    3. Poskytovateľ je povinný všetky plánované servisné výpadky presahujúce 60 minút oznámiť formou e-mailu na adresu technického kontaktu Účastníka uvedeného v Špecifikácii Zmluvy, alebo faxom min. 48 hodín vopred.

    4. Poskytovateľ má právo na zaplatenie ceny za poskytnutú Službu.

    5. Poskytovateľ má právo na náhradu škody preukázateľne spôsobenej zavinením Účastníka na verejnej telekomunikačnej sieti a na elektronickom komunikačnom zariadení.

    6. Poskytovateľ má právo požadovať od účastníka doklady potrebné na uzavretie zmluvy a to nasledovné: pre fyzické osoby – občiansky preukaz, pre živnostníkov – občiansky preukaz, platný živnostenský list, pre právnické osoby – výpis z Obchodného registra, občiansky preukaz konateľa. Všetky doklady preukazujúce totožnosť musia byť platné.


  1. Práva a povinnosti účastníka

    1. Účastník je povinný zaistiť súčinnosť pri príprave technického riešenia, inštalácii, údržbe a deaktivácii/demontáži zariadení zabezpečujúce poskytovanie Služby.

    2. Účastník je povinný pri využívaní služieb sa v záujme bezporuchovej prevádzky riadiť pokynmi poskytovateľa.

    3. Účastník je povinný používať iba telekomunikačné zariadenia spĺňajúce požiadavky osobitných predpisov a zodpovedá za pripojenie svojich zariadení do siete v súlade s platnou legislatívou.

    4. Účastník je povinný používať službu v súlade so Zákonom, Zmluvou a Všeobecnými podmienkami.

    5. Účastník je povinný platiť cenu za poskytnutú verejnú službu podľa Zmluvy a Cenníku.

    6. Účastník je oprávnený previesť svoje práva a záväzky vyplývajúce zo zmluvy o poskytovaní služby na tretiu osobu výlučne s písomným súhlasom poskytovateľa.

    7. Účastník má právo na vrátenie príslušnej čiastky z mesačného poplatku v prípade výpadkov, s výnimkou, ak sa jedná o prerušenie alebo obmedzenie služieb v zmysle bodu VIII.3. a X.3. Účastník o toto vrátenie musí požiadať písomnou formou a žiadosť doručiť osobne alebo poštou na adresu prevádzky poskytovateľa.

    8. Účastník nemá právo bez písomného súhlasu poskytovateľa poskytnúť službu ďalším osobám (fyzickým, právnickým) bezplatne ani za finančnú úhradu.


  1. Zapožičanie zariadení

    1. Ak to nie je samostatnou kúpnopredajnou zmluvou, alebo prílohou k zmluve č.1 ošetrené (resp. uvedené v zmluve o poskytovaní služby), tak nainštalované zariadenia zostávajú majetkom poskytovateľa, resp. majetkom kooperujúcich telekomunikačných operátorov a účastníkovi sú bezodplatne zapožičané na celú dobu platnosti zmluvy.

    2. Podpísaním protokolu účastník preberá hmotnú zodpovednosť za zapožičané zariadenia. Cena zariadení sa bude určovať podľa aktuálnej ceny na trhu.

    3. Účastník sa zaväzuje prevzaté zariadenia nijako neupravovať, do nich nezasahovať, nemeniť ich nastavenia a neprenechávať zariadenia tretím osobám.

    4. Účastník je povinný v prípade ukončenia zmluvy, resp. v prípade dočasného obmedzenia služby v zmysle článku VIII. týchto podmienok zapožičané zariadenia vrátiť poskytovateľovi, resp. umožniť ich demontáž. V ostatnom prípade sa účastník dopúšťa trestného činu neoprávneného požívania cudzej veci.


  1. Ochrana údajov

    1. Ochrana osobných údajov podľa GDPR sa vzťahuje na účastníkov, ktorí sú fyzickými aj právníckými osobami.

Poskytovateľ je oprávnený na základe zákona o elektronických komunikáciách a zákona č.18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov zhromažďovať a spracúvať tieto osobné údaje účastníka nakoľko sú potrebné pre zriadenie služby.

Osobné údaje sú archivované len v papierovej forme v sídle firmy s výnimkou fakturácie.

a) meno, priezvisko a akademický titul,

b) adresu trvalého (prechodného) bydliska,c) rodné číslo a dátum narodenia,

d) číslo dokladu totožnosti, dátum a miesto vydania,

e) štátnu príslušnosť,

f) výšku pohľadávky za poskytovanú službu,

g) označenie peňažného ústavu a číslo účtu, ak sa cena za poskytnutú službu bude platiť na základe príkazu na inkaso.

    1. Údaje uvedené v odseku 1 je poskytovateľ oprávnený zhromažďovať a spracúvať za účelom

a) uzavretia a plnenia zmluvy o poskytovaní služby, jej zmeny a ukončenia,

b) fakturácie, prijímania a evidencie úhrad, ako aj evidencie, vymáhania a postupovania pohľadávok,

c) neposkytujeme vaše osobné údaje iným sprostredkovateľským spoločnostiam.

d) identifikácie účastníkov v interných systémoch poskytovateľa

    1. Doba zhromažďovania a spracúvania osobných údajov v rozsahu podľa týchto všeobecných podmienok sa zhoduje s dobou trvania zmluvy o poskytovaní služby. Na účely fakturácie úhrad, evidencie a vymáhania a postupovania pohľadávok za poskytnutú službu, na účely vybavenia podaní účastníka, na uplatnenie práv. Poskytovateľ je povinný po ukončení zmluvy bezodkladne zlikvidovať osobné údaje účastníka.

    2. Účastník uzavretím zmluvy udeľuje súhlas so zhromažďovaním a spracúvaním osobných údajov v rozsahu týchto všeobecných podmienok, ako aj za účelom ich poskytnutia osobám oprávneným vymáhať pre poskytovateľa pohľadávky za poskytovanú službu.

    3. Účastník je oprávnený písomne odvolať svoj súhlas na zhromažďovanie a spracúvanie osobných údajov udelený poskytovateľovi v zmysle týchto všeobecných podmienok.

  1. Reklamácie

    1. Reklamáciu voči vystavenej mesačnej faktúre môže Účastník podať v lehote 30 dní od doručenia spornej faktúry, a to doporučeným listom v ktorom presne určí predmet reklamácie a navrhne spôsob nápravy.

    2. Reklamovať kvalitu poskytnutej služby môže účastník v lehote 30 dní odo dňa chybného poskytnutia služby a to písomne v mieste prevádzky poskytovateľa.

    3. Poskytovateľ je povinný písomne oznámiť výsledok prešetrenia reklamácie v lehote do 30 dní, inak sa považuje reklamácia za uznanú.

    4. Uplatnenie reklamácie nezbavuje účastníka povinnosti uhradiť fakturovanú sumu v lehote splatnosti.

    5. Účastník má právo na vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania služby v prípade jeho zavinenia podnikom. Toto právo musí uplatniť v mieste prevádzky poskytovateľa písomne a to najneskôr do troch mesiacov po obnovení poskytovania služby.


  1. Oznamovanie

    1. Všetky písomnosti (zmluvy, faktúry, korešpondencia a pod.) sa budú účastníkovi doručovať osobne, alebo poštou, formou obyčajného, resp. doporučeného listu.

    2. Obyčajná poštová zásielka sa považuje za doručenú siedmy kalendárny deň po jej odoslaní. Pokiaľ užívateľ neobdrží faktúru do posledného dňa v mesiaci, je povinný túto skutočnosť oznámiť poskytovateľovi formou e-mailu alebo telefonicky, a to do dvoch dní od uplynutia uvedenej lehoty, inak sa faktúra považuje za doručenú k poslednému dňu uvedenej lehoty.


  1. V Makove 22.05.2018