Reklamačný poriadok firmy Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia


1. Fyzická osoba – podnikateľ Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia so sídlom podnikania v

Makov 357, 023 56 Makov, IČO: 37210904, zapísaná v živnostenskom

registri Obvodného úradu v Čadci, číslo živnostenského registra: 502-13241 vydáva tento

Reklamačný poriadok v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene

zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov

(ďalej len“ZoOS“). Účelom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o rozsahu,

podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb (ďalej len

"reklamácia") vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných

opráv.


2. Termín „predávajúci“ používaný v tomto Reklamačnom poriadku označuje fyzickú osobu –

podnikateľa Rastislav Gajdoš – Protec Slovakia. Predávajúci je dodávateľom v zmysle

definície §2 písm. e/ ZoOS.


3. Termín „kupujúci“ označuje spotrebiteľa, ktorým je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá

nakupuje výrobky alebo zaobstaráva služby na základe kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo,

bez ohľadu na ich formu, pre osobnú potrebu alebo pre potrebu svojej domácnosti, a ktorý kúpil

alebo objednal u predávajúceho určitý výrobok

v zmysle definície §2 písm. f/ ZoOS (ďalej len „výrobok“) alebo službu v zmysle definície §2

písm. i/ ZoOS (ďalej len „služba“) Pojem „tovar“ na účely tohto Reklamačného protokolu

označuje výrobok a/alebo službu.


4. V zmysle ust. §18 ods. 1 Zákona je predávajúci je povinný kupujúceho riadne informovať o

podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o

vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom

spotrebiteľovi; za účelom splnenia dikcie citovaného zákonného ustanovenia je tento


Reklamačný poriadok:

4.1. zverejnený na internetovej stránke predávajúceho: www.tuneri.sk/networks,

4.2. viditeľne umiestnený v prevádzke predávajúceho, v ktorej sa kupujúcemu predávajú alebo

poskytujú tovary

4.3. je v tlačenej forme dostupný kupujúcemu na predajnom pulte alebo pri pokladni v sídle

predávajúceho alebo v prevádzke predávajúceho, v ktorej sa kupujúcemu predávajú alebo

poskytujú tovary


5. Uzavretím kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim alebo uzavretím zmluvy o dielo

medzi predávajúcim a kupujúcim pristupuje kupujúci k podmienkam uvedeným v tomto

Reklamačnom poriadku. Odkaz na tento Reklamačný poriadok je uvedený na doklade, ktorý

potvrdzuje zaplatenie kúpnej ceny alebo ceny za vykonanie diela prípadne na doklade, ktorým

sa potvrdzuje záručná doba tovaru alebo služby (záručný list).


6. Tento Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho ako spotrebiteľa (§2 písm.a/ ZoOS)

tak, aby neboli dotknuté jeho práva garantované kogentnými ustanoveniami právnych predpisov

najmä ustanoveniami ZoOS a Občianskeho zákonníka. Po uplynutí záručnej doby upravenej

kogentnými ustanoveniami právnych predpisov, majú podmienky stanovené v tomto

Reklamačnom poriadku prednosť pred ustanoveniami právnych predpisov.


7. Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na predaj tovarov a poskytovanie služieb zo strany

predávajúceho pre kupujúcich, ktorí spĺňajú definíciu spotrebiteľa v zmysle platných právnych

predpisov.


8. Tento reklamačný poriadok nahrádza vyhlásenie predávajúceho v zmysle ustanovenia § 620

ods. 5 Občianskeho zákonníka, ktorým predávajúci určuje podmienky a rozsah záruky, ak

záručná doba vyznačená v záručnom liste je dlhšia ako zákonom garantovaná záručná doba.


9. Podmienky záruky vyznačené predávajúcim v záručnom liste majú prednosť aj pred

ustanoveniami tohto Reklamačného poriadku.


10. Ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa na vybavovanie reklamácií použijú v rozsahu

neodporujúcom osobitným predpisom uvedeným v poznámke č. 22b ZoSS..


11. Z odpovednosť za vady:

11.1.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí

kupujúcim. Kupujúci je oprávnený si tovar pred prevzatím prezrieť. Predávajúci

nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä

nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo tovaru

alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke. Predávajúci za takéto vady

nezodpovedá ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru.

11.2.Pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo

opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola

dojednaná nižšia cena.

11.3.Ak nejde o veci použité, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí

veci v záručnej dobe (záruka). Dĺžka trvania záručnej doby sa spravuje ustanoveniami

právnych predpisov najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka, pokiaľ predávajúci v

doklade potvrdzujúcom prevzatie veci nevyznačí dlhšiu dobu trvania záručnej doby.

Funkciu záručného listu môže spĺňať aj faktúra alebo dodací list, pokiaľ predávajúci na

nich vyznačí dĺžku trvania záručnej doby.

11.4.Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy spôsobené výrobnou vadou. Záruka sa

nevzťahuje najmä na:

11.4.1.vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením

tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného;

11.4.2.vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku

zanedbania údržby;

11.4.3.vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou

teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia

nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa;

11.4.4.vady a poškodenia tovaru spôsobené v dôsledku živelnej udalosti;

11.4.5.vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru;

11.4.6.vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru;

11.4.7.tovar, u ktorého vypršala dňom prevzatia do opravy záručná doba;

11.4.8.vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než

odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou

osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom;

11.4.9.vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel;

11.4.10.vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené

neodbornou montážou tovaru.


12. U platnenie zodpovednosti za vady (reklamácia):

12.1.Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú priamo u predávajúceho alebo v prevádzke, v

ktorej bol tovar kúpený. V zmysle ZoOS však môže kupujúci uplatniť reklamáciu aj v

ktorejkoľvek inej prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s

ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je

povinná reklamáciu vybaviť. V prevádzkarni a u určenej osoby podľa musí byť počas

prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.

12.2.Pri reklamácii je potrebné doložiť záručný list a doklad o zaplatení kúpnej ceny tovaru.

12.3.V zmysle ZoOS je predávajúci povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu

potvrdenie. Za účelom splnenia tejto zákonnej povinnosti osoba, ktorá uplatňuje nároky

z vád (t.j. uplatňuje reklamáciu), vyplní spolu s povereným zamestnancom predávajúceho

alebo určenej osoby, ktorý vybavuje reklamácie reklamačný protokol, v ktorom presne

popíše vadu a spôsob akým sa vada prejavuje a odovzdá vadnú vec v balení aj s prípadným

príslušenstvom a dokumentáciou predávajúcemu. V reklamačnom protokole uvedie osoba

uplatňujúca reklamáciu kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), na ktorú bude

predávajúcim vyrozumená o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie

zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie

doručiť. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie

je predávajúci povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak

nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr

však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí

doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní

odo dňa uplatnenia reklamácie.


13. S pôsob vybavenia reklamácie:

13.1.Vybavením reklamácie sa v zmysle ust. §2 písm. m/ ZoOS rozumie: ukončenie

reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením

kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na

prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

13.2.Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo

určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu

(§622 a 623 Občianskeho zákonníka); na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto

práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých

prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených

prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,

najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia

reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu

vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa

uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od

zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

13.3.Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola takáto vada bezplatne,

včas a riadne odstránená.

13.4.Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.

13.5.Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná, a ktorá bráni

tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci

alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

13.6.Tie isté práva ako sú uvedené v bode prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľnú

vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave

vec riadne užívať.

13.7.Tie isté práva ako sú uvedené v bode prislúchajú kupujúcemu v prípade, že má vec

súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom

užívaní.

13.8.Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 24 mesiacov od kúpy, môže

predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez

ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu

nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Ak

kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže

reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba

neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia

reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace

účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

13.9.Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa zákona

č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení

neskorších predpisov.

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1. júna 2012 a ruší všetky

predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti súvisiace s vybavovaním reklamácií a zárukou na tovar.

Nesplnením vyššie uvedených reklamačných podmienok kupujúci ohrozuje kvalitu a časový

priebeh reklamačného konania.


Vypracoval: Schválil:

Rastislav Gajdoš Rastislav Gajdoš

.............................. ...............................



V Makove 01. 06. 2012